122 Hv
Moottorin suurin teho
SÄHKÖINEN VOIMANSIIRTO
122 Hv
Moottorin suurin teho
122 Hv
Moottorin suurin teho
122 Hv
Moottorin suurin teho
245 Nm
Suurin vääntömomentti
245 Nm
Suurin vääntömomentti
245 Nm
Suurin vääntömomentti
45 kWh
Akku
45 kWh
Akku
45 kWh
Akku
jopa 291 Km
Yhdistetty (WLTP) (1)
jopa 291 Km
Yhdistetty (WLTP) (1)
jopa 291 Km
Yhdistetty (WLTP) (1)
Puhtaampi, hiljaisempi ja käytössä halvempi täysin uusi Nissan Townstar EV saa voimansa 45 kWh:n akusta, joka on yhdistetty 122 hv:n / 245 Nm:n sähkömoottoriin. Pidä pyörät pyörimässä koko päivän ajan kaikilla teillä: sen toimintamatka on jopa 291 km (1). Nestejäähdytteinen akku optimoi lataustehon. (2)
NISSAN-PAKETTIAUTOIHIN VOIT LUOTTAA
Nissan tarjoaa 5 vuoden / 160 000 km (sen mukaan, kumpi täyttyy ensin) valmistajan takuun hyötyajoneuvomallistolle ja 8 vuoden / 160 000 km takuun akun kapasiteetille.
[1] Automalleille ilmoitetut kulutusarvot on mitattu EU-lainsäädännön määrittelemällä testillä riippumattomassa tutkimuslaitoksessa. Energian ja polttoaineen kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat keskivertoajoa jäljittelevään mittaukseen, eikä niillä voida kuvata tarkalleen auton tapauskohtaista kulutusta liikenteessä ajettaessa. Käytännön ajotilanteissa kulutukseen ja toimintamatkaan vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, lataaminen, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, esilämmitys, keli- ja ajo-olosuhteet, ilmastoinnin tai lämmityksen käyttö, kuormaus sekä autolle tehdyt huollot. Tämän vuoksi kulutus ja toimintamatka voivat poiketa merkittävästikin ilmoitetuista arvoista. Matala lämpötila tai korkea ajonopeus vaikuttavat sähköauton kulutukseen enemmän kuin polttomoottoriauton. Talvikäytössä sähköauton kantama jää tyypillisesti huomattavasti keskimääräisiä olosuhteita alhaisemmaksi. Mikäli autolla ajetaan suurilla ajonopeuksilla, vedetään perävaunua tai sillä ajetaan talviolosuhteissa lyhyitä ajomatkoja, sen kulutus voi olla jopa moninkertainen ilmoitettuun verrattuna. Lukemat on määritetty uuden WLTP-mittaustavan (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mukaisesti.
[2] Toteutuva latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Ne riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä ja samaan aikaan ladattavien autojen määrästä, ulkolämpötilasta, auton käytöstä, akun varauksesta ja lämpötilasta sekä peräkkäisten (pika)latausten tiheydestä. Suurin hetkellisesti saavutettava latausteho voi poiketa selvästi keskimääräisestä lataustehosta. Latausteho voi olla akun lämpötilasta johtuen merkittävästi tavanomaista matalampi esimerkiksi Suomen talviolosuhteissa tai lämpimänä kesäpäivänä. Lisäksi auton energiankulutus voi kasvaa, mikäli akun lämpötilaa joudutaan nostamaan tai laskemaan lataukseen soveltuvalle tasolle. Erillisen kotilatausaseman hankinta on suositeltavaa. Autovalmistajan valmistamat tai suosittelemat latauslaitteet on suunniteltu toimimaan optimaalisesti auton kanssa. Latauslaitetta hankittaessa on tärkeää huomioida mahdolliset kiinteistön asettamat rajoitteet auton latausnopeuteen. Saavutettava latausteho voi jäädä auton korkeinta lataustehoa matalammaksi esimerkiksi latausaseman tai kiinteistön sähköliittymän rajoitteiden vuoksi. Kotilatausasemaan liittyviä sähköasennuksia saa tehdä ainoastaan sähköalan ammattilainen.
Kuvat ovat ohjeellisia. Joissakin tapauksissa kuvat edustavat muita kuin Suomessa myytäviä malleja, varustetasoja tai tarjouksia. Kaikkia esitettyjä ominaisuuksia ei välttämättä ole saatavilla, tai ne voivat rajoittua tiettyihin varustetasoihin.