Tavallisimmat kysymykset
Kaikki alla olevat kysymykset liittyvät NissanConnect-tietoviihdejärjestelmän kautta käytettäviin yhteyspalveluihin sekä NissanConnect Services -sovellukseen.
Tili
Rekisteröityminen ja tilin luominen
Miten voin luoda käyttäjätilin NissanConnect Services -sovelluksen avulla?
Voit luoda käyttäjätilin suoraan NissanConnect Services -sovelluksessa.
Lataa sovellus suoraan App Storesta tai Google Play -kaupasta. Sinulle neuvotaan tilin luominen vaihe vaiheelta.
Mitä voin tehdä, jos käyttäjätilin luominen ei onnistu?
Mikäli sinulla on ongelmia rekisteröitymisessä, noudata alla olevaa tarkistuslistaa:
- Oletko jo luonut NissanConnect Services -käyttäjätilin? Jos näin on, et voi rekisteröityä uudelleen samalla sähköpostiosoitteella. Napsauta kohtaa ”Unohtuiko salasana?”, niin saat uuden salasanan ja voit kirjautua uudelleen sisään.
- Onko sähköpostiosoitteesi kirjoitettu oikein? (Tarkista, ettei siinä ole välilyöntejä eikä puuttuvia kirjaimia.)
- Onko kaikki kentät täytetty kokonaan?
- Onko salasanasi oikein?
Jos ongelmat jatkuvat, syynä voi olla se, että ajoneuvo on rekisteröity edelliselle käyttäjälle. Asiakaspalvelu voi auttaa tällaisten ongelmien ratkaisemisessa – ota yhteyttä täältä.
Miksi ajoneuvoni valmistenumero (VIN) ei kelpaa?
Tarkista aluksi verkkosivustolta, että ajoneuvosi on yhteensopiva tämän sovelluksen kanssa.
Tarkista myös syöttämäsi VIN-numeron isot kirjaimet ja se, ettet ole syöttänyt merkkiä ”0” (numero) ”O”-kirjaimen sijaan tai päinvastoin.
Varmista myös, ettei numero sisällä välilyöntejä tai symboleita, koska niitä ei tunnisteta.
Mistä voin saada apua/ohjeita NissanConnect Services -palveluiden käyttöön?
Jos haluat lisätietoja yhteyspalveluista, katso:
- Pikaopas, joka sinun olisi tullut saada ajoneuvosi mukana.
- Seuraavilta verkkosivuilta saat yleistä tietoa NissanConnect Services -palveluista.
Miten saan aktivoitua palvelut?
Palveluiden aktivoimiseksi sinun on yhdistettävä ajoneuvosi NissanConnect Services -älypuhelinsovellukseen.
- Aloita asentamalla NissanConnect Services -sovellus älypuhelimeesi ja rekisteröidy luodaksesi tilin.
- Sen jälkeen sinun tulee antaa ajoneuvosi valmistenumero (VIN).
Kun olet antanut VIN-numerosi, käynnistä tietoviihdejärjestelmäsi ja valitse aloitussivulta:
- Info (Tiedot) >
- NissanConnect Services >
- Information Channels (Tietokanavat) >
- Account Information (Tilitiedot) >
- Car Pairing Code (Auton parinmuodostuskoodi).
Syötä tämä koodi älypuhelinsovellukseesi. Kun olet tehnyt sen, olet valmis.
En ole saanut sähköpostivahvistusta. Mitä voin tehdä?
Sähköpostivahvistuksen tulisi näkyä Saapuneet-kansiossasi muutaman minuutin sisällä tilin luomisesta.
Varmista, että olet syöttänyt sähköpostiosoitteesi oikein.
Jos vahvistusta ei ole Saapuneet-kansiossasi, tarkista muut kansiosi (esim. roskapostikansio).
Jos se ei auta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 10 770 5222 tai seuraa tätä linkkiä, niin voit lähettää tiedustelulomakkeen tai siirtyä live-chatiin.
Miten minun tulee toimia, mikäli rekisteröitymisprosessi ei toimi?
Mikäli kohtaat ongelmia rekisteröitymisen aikana, noudata tätä tarkistuslistaa.
- Onko NissanConnect-käyttäjätili jo luotu? Jos näin on, et voi rekisteröityä uudelleen samalla sähköpostiosoitteella. Napsauta vain ”Salasana unohtunut” -linkkiä, niin saat uuden salasanan ja voit kirjautua uudelleen sisään.
- Onko sähköpostiosoitteesi kirjoitettu oikein? Tarkista välilyönnit ja kirjainkoot, sillä niillä on merkitystä.
- Onko kaikki kentät täytetty kokonaan?
- Onko salasanasi oikein?
Jos se ei auta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 10 770 5222 tai seuraa tätä linkkiä, niin voit lähettää tiedustelulomakkeen tai siirtyä live-chatiin.
Tuleeko minun olla ajoneuvossani näiden palveluiden aktivoimista varten?
Kyllä, sinun tulee olla ajoneuvossasi suorittaaksesi parinmuodostusprosessin loppuun.
Mistä löydän koodin laiteparin muodostamiseen?
Löydät ”parinmuodostuskoodin” käynnistämällä tietoviihdejärjestelmän ja valitsemalla aloitussivulta:
- Info (Tiedot) >
- NissanConnect Services >
- Information Channels (Tietokanavat) >
- Account Information (Tilitiedot) >
- Car Pairing Code (Auton parinmuodostuskoodi).
Jos ”Tilitiedot”-kansio ei näy ajoneuvossasi, sinun täytyy ”päivittää kanavaluettelo” (Update Channel List).
Jos haluat päivittää kanavaluettelon, sinun tulee noudattaa navigointijärjestelmäsi polkua: {{Asetukset > NissanConnect Services > Tietokanava-asetukset > Muokkaa kanavaluetteloa > Päivitä kanavaluettelo > Kyllä.}} Sinun {{parinmuodostuskoodisi}} tulisi nyt ilmestyä näkyviin, kun olet siirtynyt takaisin Tilitiedot-kohtaan.
”Parinmuodostuskoodini” ei tule näkyviin, mitä minun tulee tehdä?
Varmista, että olet noudattanut asetusprosessia oikein ja ajoneuvosi verkkoyhteydet toimivat kunnolla.
Jos ”Tilitiedot”-kansio ei näy ajoneuvossasi, sinun täytyy ”päivittää kanavaluettelo”.
Jos haluat päivittää kanavaluettelon, sinun tulee noudattaa navigointijärjestelmäsi polkua:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Information Channel (Tietokanava) >
- Edit Channel List (Muokkaa kanavaluetteloa) >
- Update Channel List (Päivitä kanavaluettelo) >
- Yes (Kyllä).
”Parinmuodostuskoodisi” pitäisi nyt tulla näkyviin.
Voinko luoda käyttäjätilin tietoviihdejärjestelmäni avulla?
Ei, et voi luoda käyttäjätiliä tietoviihdejärjestelmäni avulla.
Saan toistuvasti virheilmoituksen yrittäessäni rekisteröityä, miksi?
Mahdollisia syitä on useita. Ajoneuvosi voi olla rekisteröity toiseen tiliin. Myös sähköpostiosoitteesi voi olla jo rekisteröity. Salasanasi ei mahdollisesti ole vaatimusten mukainen.
Jos koet ongelmia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse +358 10 770 5222 tai seuraa tätä linkkiä, niin voit lähettää yhteydenottolomakkeen tai siirtyä live-chatiin.
Kuinka kauan rekisteröitymisprosessin pitäisi kestää?
Rekisteröitymisen ja laiteparin muodostamisen ei pitäisi viedä 15 minuuttia kauempaa.
Kaikkien palvelujen aktivointi voi kestää jopa 24 tuntia. Varmista, että autosi on alueella, jolla on vahva verkko, ja muista päivittää sovelluksesi.
Voit myös pakottaa sovelluksen virransammutuksen ja avata sen sitten uudelleen.
Vuorokauden kuluttua voit mennä kohtaan Profiili > Ajoneuvon tiedot ja kohdassa Tila lukee ”Aktivoitu”.
Jos kaikkia palveluja ei ole aktivoitu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Tuleeko minun muodostaa Bluetooth-yhteys rekisteröityäkseni?
Sinun ei tarvitse muodostaa Bluetooth-yhteyttä ajoneuvosi rekisteröintiä varten.
Ajoneuvosi rekisteröintiä ja laiteparin yhdistämistä varten:
- tarvitset älypuhelimesi ja hyvän matkapuhelinverkon
- sinun on oltava ajoneuvosi sisällä ja varmistettava, että autosi on alueella, jolla on vahva signaali.
Mitä minun tulee tehdä, jos en saa sähköpostivahvistusta?
Sähköpostivahvistuksen tulisi näkyä Saapuneet-kansiossasi muutaman minuutin sisällä tilin luomisesta.
Varmista, että olet syöttänyt sähköpostiosoitteesi oikein.
Jos vahvistusta ei ole Saapuneet-kansiossasi, tarkista muut kansiosi (esim. roskapostikansio).
Jos se ei auta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme +358 10 770 5222 tai seuraa tätä linkkiä, niin voit lähettää tiedustelulomakkeen tai siirtyä live-chatiin.
Toimiiko You+Nissan-käyttäjätunnukseni sovelluksessa?
You+Nissan-tili ei ole yhteensopiva NissanConnect Services -sovelluksen kanssa. Sinun tulee luoda tili suoraan sovelluksessa, jotta pystyt käyttämään yhteyspalvelujasi.
Palvelujen aktivointi
Kuinka kauan minun tulee odottaa, ennen kuin palveluni aktivoidaan?
Kaikkien palvelujen aktivointi voi kestää jopa 24 tuntia.
Varmista, että autosi on alueella, jolla on vahva verkko, ja muista päivittää sovelluksesi. Voit myös pakottaa sovelluksen virransammutuksen ja avata sen sitten uudelleen.
Vuorokauden kuluttua voit mennä kohtaan Profiili > Ajoneuvon tiedot ja kohdassa Tila lukee ”Aktivoitu”. Jos kaikkia palveluja ei ole aktivoitu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Mistä löydän sopimukseni käyttöehdot?
Jos olet jo palveluidemme käyttäjä, käyttöehdot ovat nähtävissä kaikkialla sovelluksessa.
Jos pääset käyttämään älypuhelinsovellustasi, voit selata profiiliasi ja valita ”Terms & Conditions (Käyttöehdot)” -kohdasta ”About (Tietoja)”.
Miten saan aktivoitua palvelut?
Palveluiden aktivoimiseksi sinun on yhdistettävä ajoneuvosi NissanConnect Services -älypuhelinsovellukseen.
- Aloita asentamalla NissanConnect Services -sovellus älypuhelimeesi ja rekisteröidy, jotta voit luoda tilin.
- Sen jälkeen sinun tulee antaa ajoneuvosi valmistenumero (VIN).
- Kun olet antanut VIN-numerosi, käynnistä tietoviihdejärjestelmäsi ja valitse aloitussivulta: {{Tiedot > NissanConnect Services > Tietokanavat > Tilitiedot > Auton parinmuodostuskoodi}}
- Syötä tämä koodi älypuhelinsovellukseesi. Kun olet tehnyt sen, kaikki on valmista.
Jos ”Tilitiedot”-kansio ei näy ajoneuvossasi, sinun täytyy päivittää kanavaluettelo. Voit tehdä sen seuraamalla navigointijärjestelmän polkua:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Information Channel Setting (Tietokanavien asetukset) >
- Edit Channel List (Muokkaa kanavaluetteloa) > Update Channel List (Päivitä kanavaluettelo) > Yes (Kyllä).
{{Parinmuodostuskoodisi}} pitäisi nyt ilmestyä näkyviin takaisin Tilitiedot-kohtaan siirtymisen jälkeen.
Olen ostanut käytetyn Nissanin, miten voin aktivoida palvelut?
- Ota yhteyttä edelliseen omistajaan ja pyydä häntä poistamaan auto omalta tililtään.
- Ota yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot ovat täällä.
Olen ostanut käytetyn Nissan-auton enkä saa aktivoitua palvelujani. Saan virheilmoituksia.
Jos saat toistuvasti virheilmoituksia, ajoneuvosi on luultavasti edelleen yhdistettynä auton edellisen omistajan tiliin. Ratkaistaksesi asian voit toimia seuraavasti:
- Ota yhteyttä edelliseen omistajaan ja pyydä häntä poistamaan palvelut käytöstä ja poistamaan auto omalta tililtään.
- Ota yhteyttä asiakaspalveluun +358 10 770 5222.
Miten voin nähdä, mitä palveluita Nissanissa on käytettävissä?
Kun olet suorittanut ajoneuvon parinmuodostuksen NissanConnect Services -sovelluksen kanssa, voit tunnistaa ajoneuvossasi käytettävissä olevat palvelut painamalla NCS-sovelluksen aloitusnäytön oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskärrykuvaketta. Sinut ohjataan NissanStoreen ja sinulle esitetään parhaillaan ajoneuvossasi käytettävissä olevien palveluiden luettelo.
Voit sitten napsauttaa jokaista yksittäistä palvelua ja:
- - lukea sen kuvauksen
- - valvoa päättymispäivää
- - aktivoida tai keskeyttää tilauksen
- - lukea käyttöehdot.
Ajoneuvon lisääminen
Miten lisään ajoneuvoni NissanConnect Services -sovellukseeni?
Voit lisätä Nissanisi NissanConnect-palveluihin noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Syötä ajoneuvosi valmistenumero (VIN). Ajoneuvon VIN-numero löytyy rekisteröintiasiakirjasta, takuukirjasta tai autosi kojelaudasta.
- Syötä ”laiteparin muodostuskoodi” siirtymällä valikoissa seuraaviin kohtiin:
- Info (Tiedot) >
- NissanConnect Services >
- Information Channels (Tietokanavat) >
- Account Information (Tilitiedot) >
- Car Pairing Code (Auton parinmuodostuskoodi).
Jos ”Tilitiedot”-kansio ei näy ajoneuvossasi, sinun täytyy päivittää kanavaluettelo. Voit tehdä sen seuraamalla navigointijärjestelmän polkua:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Information Channel Setting (Tietokanavien asetukset) >
- Edit Channel List (Muokkaa kanavaluetteloa) >
- Update Channel List (Päivitä kanavaluettelo) >
- Yes (Kyllä).
{{Parinmuodostuskoodisi}} pitäisi nyt ilmestyä näkyviin takaisin Tilitiedot-kohtaan siirtymisen jälkeen.
Miten voin siirtyä ajoneuvojen välillä, jos minulla on niitä useampi kuin yksi NissanConnect Services -sovelluksessa?
Voit siirtyä ajoneuvojen välillä NissanConnect Services -sovelluksen aloitussivulla.
Sovelluksen vasemmassa yläreunassa napsauta ajoneuvon nimeä (esim. JUKE, LEAF, NAVARA). Parhaillaan tilillesi lisättyjen autojen luettelo ilmestyy näkyviin.
Miten voin poistaa ajoneuvon?
Voit poistaa Nissanisi sovelluksesta selaamalla profiiliasi, klikkaamalla ajoneuvoa, jonka haluat poistaa, ja valitsemalla ”Remove This Vehicle from the App (Poista tämä ajoneuvo sovelluksesta)”. Näin kaikki palvelut poistetaan käytöstä kyseiseltä ajoneuvolta.
Palvelujen poistaminen käytöstä
Mitä palveluja voin poistaa käytöstä ja miten?
Voit poistaa yhteyspalvelusi käytöstä siirtymällä profiilisivulle, valitsemalla sen ajoneuvon nimen, jonka haluat poistaa käytöstä, ja valitsemalla lopuksi ”Deactivate (Poista käytöstä)”.
Huomaa, että käyttäessäsi tätä toimintoa kaikki NissanConnect-ominaisuudet poistuvat käytöstä.
Mistä tiedän, onko palvelu poistettu käytöstä?
Ajoneuvon käytöstä poistaminen onnistui, kun et enää näe mitään tietoja sovelluksesi aloitussivulla.
Mikäli tietoja Nissanistasi näkyy edelleen (kilometrimäärä, lukitustila jne.), on ajoneuvosi edelleen aktiivisena.
Jos et saa poistettua ajoneuvoa käytöstä, ota yhteyttä asiakaspalveluun sovelluksen kautta.
Olen ostanut käytetyn Nissanin, pitääkö minun poistaa palvelut käytöstä vai tapahtuuko se automaattisesti?
Jos ostit käytetyn Nissanin, on aiempi omistaja todennäköisesti poistanut auton sovelluksestaan.
Sen tarkistamiseksi sinun on lisättävä ajoneuvo noudattamalla 6-vaiheista aktivointiprosessia, joka on saatavilla täällä. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voiko palvelut ottaa uudelleen käyttöön, mikäli ne on poistettu käytöstä?
Palvelut voi ottaa uudelleen käyttöön myös käytöstä poistamisen jälkeen.
Voit ottaa yhteyspalvelusi käyttöön siirtymällä profiilisivulle, valitsemalla sen ajoneuvon, jonka haluat aktivoida, ja valitsemalla lopuksi ”Activate (Ota käyttöön)”.
Mikäli sinulla ei ole tiliä: Sinun tulee noudattaa 6-vaiheista prosessia autosi yhdistämiseksi tiliisi.
Jos sinulla on jo tili: Voit ottaa auton uudelleen käyttöön ollessasi kirjautuneena tilillesi.
Haluaisin poistaa tiedonsiirtotoiminnon väliaikaisesti käytöstä. Onko se mahdollista?
Voit aina päättää lopettaa tietojen jakamisen.
Jokaisen käynnistyksen yhteydessä auto pyytää kuljettajaa sallimaan tietojen jakamisen. Voit kieltää tietojen jakamisen painamalla ”Decline”, jolloin tietojasi ei jaeta NissanConnect Services -sovellukseesi.
Voit myös lopettaa tietojen jakamisen tietoviihdejärjestelmässäsi milloin tahansa menemällä kohtaan:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Privacy Mode Setting (Yksityisyystilan asetukset) >
- Decline (Kiellä).
Tämä estää NissanConnect Services -sovellustasi saamasta mitään tietoja.
YLEISTÄ
Yleistä
Ajoneuvoni vieressä omalla aloitussivullani NissanConnect Services -sovelluksessa näkyvät tiedot ovat vanhentuneet tai tietoja ei näy ollenkaan. Mistä se johtuu?
Ajoneuvossasi on oltava hyvä Internet-yhteys, jotta se pystyy lähettämään tietoja NissanConnect Services -sovellukseesi.
Varmista, että ajoneuvosi on alueella, jolla mobiiliverkkoyhteys on hyvä, ja pyyhkäise alaspäin päivittääksesi aloitussivusi ja saadaksesi viimeksi vastaanotetut tiedot.
Haluaisin myydä ajoneuvoni. Miten saan poistettua tietoni?
Voit poistaa tiedot etäkäytöllä suoraan sovelluksesta:
- Klikkaa aloitussivulla näkyvää profiilikuvaketta.
- Klikkaa ajoneuvoa (esim. JUKE, LEAF…).
- Selaa sivun alareunaan ja napsauta kohtaa ”Remove Vehicle Data (Poista ajoneuvon tiedot)”.
Kun vahvistat valinnan, poistuvat ajoneuvosi kaikki historialliset tiedot. Niitä ovat muun muassa aiemmat määränpäät, tallennetut radiokanavat ja niin edelleen.
Poista palvelusi käytöstä valitsemalla ”Deactivate (Poista käytöstä)” ja ”Unlink your vehicle from App (Katkaise ajoneuvosi yhteys sovellukseen)”.
Uuden omistajan on lisättävä ajoneuvo tililleen eikä hän näe mitään aiempiin matkoihisi liittyviä tietoja.
Millä älypuhelimilla NissanConnect Services -sovellusta voi käyttää?
NissanConnect Services -sovellus on yhteensopiva useimpien iOS- ja Android-älypuhelimien kanssa:
- millä tahansa iPhonella, iPadilla tai iPod Touchilla, jossa käyttöjärjestelmä on iOS 11.0 tai uudempi.
- Katso lisätietoja Android-laitteisiin liittyen Google Play -kaupasta.
Ennen NissanConnect Services -sovelluksen lataamista varmista, että laitteessasi on uusin ohjelmistopäivitys.
Miten palautan ajoneuvoni tietoviihdejärjestelmän tehdasasetuksiin?
Palauttaaksesi autosi tehdasasetuksiin valitse:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Reset All NissanConnect Svcs Settings to Default (Palauta kaikki NissanConnect Svcs -asetukset tehdasasetuksiin).
Mikä NissanConnect Services on?
NissanConnect Servicesin avulla voit ohjata joitakin ajoneuvosi ominaisuuksia etänä älypuhelinsovelluksen avulla.
MISSÄ MAISSA VOIN KÄYTTÄÄ NISSANCONNECT SERVICES -SOVELLUSTA?
NissanConnect Services -sovellus on käytettävissä seuraavissa maissa: Saksa, Sveitsi, Tšekin tasavalta, Yhdistynyt kuningaskunta, Portugali, Espanja, Irlanti, Italia, Belgia, Ranska, Luxemburg, Alankomaat, Unkari, Puola, Slovakia, Itävalta, Kypros, Tanska, Viro, Suomi, Latvia, Liettua, Norja, Ruotsi, Venäjä, Albania, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Kroatia, Kreikka, Islanti, Makedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Romania, Serbia, Slovenia.
Mitkä ajoneuvot on varustettu NissanConnect Services -sovelluksella?
NissanConnect Services -sovelluksen uusin sukupolvi on saatavana ARIYAan, LEAFiin, Jukeen ja täysin uuteen Qashqaihin. Tarkista ajoneuvosi yhteensopivuus täältä.
En pysty käyttämään palvelujani. Mistä se johtuu?
Yksi yleisimmistä syistä on heikko signaali – NissanConnect-sovellus vaatii toimiakseen vakaan Internet-yhteyden.
Ajat mahdollisesti sellaisella alueella, jolla mobiilipalveluntarjoajasi datasignaali ei ole tarpeeksi vahva. Jos signaali on heikko, saatat menettää Internet-yhteyden, jolloin jotkin NissanConnect-sovellukset eivät toimi kunnolla.
Onko minun luotava käyttäjätili voidakseni käyttää NissanConnect-sovellusta?
Kyllä, voidaksesi käyttää NissanConnect Services -sovellusta sinun tulee luoda tili.
Voit luoda sen suoraan sovelluksesta.
Ovatko NissanConnect Services -palvelut maksuttomia vai maksullisia?
Jotkin NissanConnect Services -palvelut ovat aina maksuttomia ja osa on maksullisia. Lisätietoja saat täältä.
NissanConnect Services -sovellus
Mistä voin ladata sovelluksen?
NissanConnect Services -sovelluksen voi ladata App Storesta.
Löydät sovelluksen suoraan käyttämällä tätä.
Mitä tietoja tarvitsen tilin luomiseen?
Tilin luomista varten tarvitset vain nimesi, sähköpostiosoitteesi ja asuinmaasi. Sen jälkeen sinua pyydetään vahvistamaan sähköpostiosoitteesi napsauttamalla linkkiä, joka on lähetetty sähköpostisi Saapuneet-kansioon.
Muista tarkistaa roskapostikansiosi.
Kuinka kauan kestää, ennen kuin voin käyttää sovellusta?
NissanConnect Services -sovelluksen lataamisen ja tilin luomisen ei pitäisi viedä 10 minuuttia pidempään, käytettävissä olevasta latausnopeudesta riippuen.
Kun olet yhdistänyt autosi sovellukseen, palvelujen täydellinen aktivoituminen voi kestää enintään 24 tuntia. Varmista, että autosi pysyy alueella, jolla verkkoyhteys on hyvä.
Sovellus ei hyväksy käyttäjätunnustani ja salasanaani – mitä voin tehdä?
TARKISTA SÄHKÖPOSTIOSOITTEESI JA SALASANASI
Tarkistathan, että käytät oikeaa käyttäjätunnusta ja salasanaa. Jos niissä on kirjoitusvirheitä, saatat saada virheilmoituksen.
TARKISTA INTERNET-YHTEYTESI
Varmista, että laitteessasi on hyvä Internet-yhteys. Kokeile myös yhdistämistä Wi-Fi-verkkoon, jos matkapuhelinverkkosi on heikko.
NOLLAA SALASANASI
Nollaa salasanasi klikkaamalla ”Forget Password (Salasana unohtunut)” -painiketta.
Miksi en pääse kirjautumaan NissanConnect-sovellukseen?
Ensimmäisenä sinun kannattaa tarkistaa Wi-Fi- tai datayhteytesi, koska sovelluksen toiminta edellyttää toimivaa Internet-yhteyttä.
Muista myös tarkistaa, että olet suorittanut rekisteröitymisprosessin kokonaan, koska se saattaa estää onnistuneen kirjautumisen järjestelmään.
Mitä tietoja tarvitsen NissanConnect Services -sovelluksen aktivoimiseen?
Kun olet luonut tilin, tarvitset vain ajoneuvosi valmistenumeron (VIN), lisäksi sinun on oltava ajoneuvosi sisällä, jotta voit saada ”parinmuodostuskoodin”.
Mikä ohjelmistoversio Android/Apple-puhelimissa on vähintään oltava, jotta sovellus toimii oikein?
NissanConnect Services toimii:
- millä tahansa iPhonella, iPadilla tai iPod Touchilla, jossa käyttöjärjestelmä on iOS 11.0 tai uudempi.
- millä tahansa Android-laitteella, jossa käyttöjärjestelmä on Android 4.3 tai uudempi.
Jotkin sovelluksen toiminnoista eivät tule näkyviin eikä niitä voi käyttää. Miksi, ja mitä voin tehdä?
Kun olet yhdistänyt autosi sovellukseen, palvelujen täydellinen aktivoituminen voi kestää enintään 24 tuntia. Varmista, että autosi pysyy alueella, jolla verkkoyhteys on hyvä.
Kun olen syöttänyt ”parinmuodostuskoodin” ja hyväksynyt käyttöehdot, en voi lisätä ajoneuvoani prosessin viimeistelemiseksi. Mitä voin tehdä ratkaistakseni tämän ongelman?
Jos sinulla on ongelmia ajoneuvon lisäämisessä sovellukseen:
- Varmista, että olet noudattanut 6-vaiheista parinmuodostusprosessia.
- Tarkista, ettet ole kirjoittanut ajoneuvosi valmistenumeroa väärin.
- Varmista, että ajoneuvosi on hyvän verkkoyhteyden alueella.
Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä: customer service
Tietosuoja
Miten henkilötietoni säilytetään turvallisesti, ja kuinka pitkään niitä säilytetään?
EU:n asukkaiden henkilötietojen käsittelyä säätelee yleinen tietosuoja-asetus (General Data Protection Regulation, GDPR). NissanConnect Services -sovellus ja kaikki siihen liittyvä tietojen käyttö täyttävät yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimukset.
Älypuhelimeni on varastettu. Miten saan varmistettua, että henkilötietoni ovat turvassa?
Jos älypuhelimesi on varastettu, ota yhteyttä asiakastukeen.
He auttavat sinua katkaisemaan autosi yhteyden tiliisi etäyhteydellä. Sen jälkeen ajoneuvosi tiedot eivät ole enää saatavilla sovelluksesta.
Miten voin poistaa kaikki ajoneuvoni yhteyteen tallennetut henkilötietoni?
Voit poistaa kaikki henkilötietosi, mukaan lukien aiemmat matkasi, sovelluksen kautta napsauttamalla profiiliosiotasi ja valitsemalla ajoneuvosi kohdasta ”Vehicle Data (Ajoneuvon tiedot)”. Valitse sitten ”Delete vehicle data (Poista ajoneuvon tiedot)” ja noudata sovelluksen ohjeita.
Voit myös palauttaa tietoviihdejärjestelmän tehdasasetuksiin kohdasta:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Reset All NissanConnect Svcs. Settings to Default (Palauta kaikkien NissanConnect-palveluiden oletusasetukset).
Mistä voin löytää ja lukea yleiset käyttöehdot ja tietosuojakäytännön?
Voit halutessasi lukea käyttöehdot suoraan sovelluksesta profiilistasi. Voit myös ladata ne Nissanin sivustolta NissanConnect Services -sivulta.
Mitä tapahtuu, jos hylkään yksityisyyttä koskevan ponnahdusviestin (joka tulee näkyviin, kun kytken ajoneuvon virran päälle)?
Jos hylkäät ilmoituksen painamalla ”Decline”, yksityisyystila aktivoituu automaattisesti. Tällöin et enää jaa NissanConnect Services -palveluihin käytettäviä tietoja ajoneuvostasi. Huomioi, että hätäpuhelujen kaltaisiin palveluihin käytettävät tiedot säilyvät käytössä.
Huomio: NissanConnect Services -sovellus näkyy ”yksityisyystilassa”, eikä ajoneuvon tietoja päivitetä
Onko minun syötettävä salasanani joka kerta kirjautuessani sisään?
Jos olet kirjautunut ulos, sinun on annettava salasanasi, kun kirjaudut sisään. Kirjauduttuasi sovellukseen pysyt kuitenkin sisään kirjautuneena muutaman viikon ajan. Jos sovelluksessa ilmenee ongelmia, se voi myös kirjata sinut ulos.
Turvallisuus
Miksi salasanaani ei hyväksytä?
Tarkista, että et ole kirjoittanut salasanaasi väärin etkä käyttänyt virheellisesti pieniä tai isoja kirjaimia. Jos virhe ei ratkea, voit palauttaa salasanasi napsauttamalla NissanConnect Services -sovelluksen ”Forget Password (Salasana unohtunut)” -linkkiä, jolloin sähköpostiviestin tulisi saapua sinulle muutaman minuutin kuluessa uuden salasanan pyynnöstä.
Jos vahvistusta ei ole Saapuneet-kansiossasi, tarkista muut kansiosi (esim. roskapostikansio).
Olen unohtanut 4-numeroisen PIN-koodini. Mitä voin tehdä?
Jos olet unohtanut nelinumeroisen PIN-koodisi, valitse ”Create/reset security code (Luo/nollaa turvakoodi)” -teksti suoraan sovelluksestasi. Saat vaiheittaiset ohjeet uuden koodin luomiseen. Varmista, että sinulla on yhteys autoosi näitä toimia suorittaessasi.
Saako kukaan muu käyttöönsä sovellukseeni tallennettuja tietoja?
Ei, tilillesi tallennetut tiedot ovat yksityisiä. Jos olet jakanut käyttöoikeutesi jonkun toisen kanssa, huomioi, että myös hän näkee tiedot sovelluksessa.
Jos epäilet, että jollakulla on pääsy sovellukseesi, vaihda salasanasi sovellukseen kirjautumisen jälkeen.
Mikä on 4-numeroinen PIN-koodi?
4-numeroinen PIN-koodi on salasana, joka antaa autollesi lisäsuojaa mahdollista väärinkäyttöä vastaan. Se estää esimerkiksi pääsyn puhelimeesi ja autosi lukkojen avaamisen puolestasi.
Sovellus pyytää 4-numeroisen PIN-koodin aina, kun joku haluaa lukita autosi tai avata sen lukituksen.
Miten voin estää sovelluksen käytön, jos puhelimeni katoaa tai varastetaan?
Jos älypuhelimesi on varastettu, kytke päälle ajoneuvosi yksityisyystila:
- Jokaisen käynnistyksen yhteydessä auto pyytää kuljettajaa sallimaan tietojen jakamisen. Kun kiellät tietojen jakamisen, tietojasi ei jaeta NissanConnect Services -sovellukseesi.
- Voit myös lopettaa tietojen jakamisen tietoviihdejärjestelmässäsi milloin tahansa menemällä kohtaan:
- Settings (Asetukset) >
- NissanConnect Services >
- Privacy Mode Setting (Yksityisyystilan asetukset) >
- Decline (Kiellä)
Yksityisyystilan vastuuvapauslauseke estää NissanConnect Services -sovellusta saamasta mitään tietoja.
Ota silloin yhteyttä asiakaspalvelun soittamalla numeroon +358 10 770 5222. He auttavat sinua katkaisemaan autosi yhteyden tiliisi.
Muut käyttäjät
Voinko yhdistää NissanConnect Services -sovelluksen ajoneuvoon, jota en omista?
Jotta voit yhdistää sovellustilisi ajoneuvoon, sinulla on oltava sen avain ja sinun on oltava ajoneuvon sisällä.
Silloin voit suorittaa parinmuodostusprosessin. Pyydä lupa ajoneuvon omistajalta.
Voiko NissanConnect Services -sovellusta käyttää useammalla ajoneuvolla?
Kyllä, voit lisätä NissanConnect Services -tiliisi rajattoman määrän ajoneuvoja.
Voit lisätä ajoneuvoja napsauttamalla näytön vasenta yläkulmaa, nykyisen ajoneuvosi nimeä (”JUKE”, ”LEAF”...) ja sen jälkeen kohtaa ”Add a vehicle (Lisää ajoneuvo)”.
Ajoneuvo voidaan yhdistää kerrallaan vain yhteen tiliin.
Puheentunnistus
Voinko käyttää puhelimeni ääniavustajaa suoraan autostani?
Kyllä, sinun täytyy vain ottaa Siri tai Google Assistant käyttöön puhelimessasi.
Varmista, että ne on aktivoitu puhelimesi asetuksissa. Voit aktivoida ohjauspyörän äänikomentopainikkeen painamalla sitä pitkään.
Miten puheentunnistus toimii?
Aktivoi puheentunnistus painamalla lyhyesti ohjauspyörässä olevaa painiketta.
Painikkeen painamisen jälkeen järjestelmä ehdottaa, miten voit esittää asiasi niin, että saat parhaat mahdolliset tulokset.
Käytä katunavigoinnissa katuosoitetta ja kaupungin nimeä saadaksesi parhaat tulokset. Esimerkki: 'Mene osoitteeseen 10 Downing Street, Lontoo'.
Point of Interest -kohteita etsiessäsi mainitse kaupunki kommenteissasi saadaksesi parhaat tulokset. Esimerkki: 'Etsi Twickenham Stadium Lontoossa'.
YHTEYDET
Apple CarPlay
Apple CarPlay ei toimi. Mitä voin tehdä?
Jos Apple CarPlay ei toimi, varmista seuraavat asiat:
- Käytä sertifioitua yhteensopivaa kaapelia.
- Ota Siri käyttöön iPhonen asetuksista.
- Hyväksy ponnahdusilmoitus liittäessäsi iPhonen USB-liitäntään.
- Varmista, että käyttämäsi kaapeli on puhdas.
- Varmista, että saat työnnettyä liittimen kokonaan sisään mahdollisesta puhelimen suojakuoresta huolimatta.
- Varmista, että latausportti on puhdas eikä pöly estä kaapelin liittämistä.
Miten voin aktivoida Apple CarPlayn ajoneuvossani?
Kun yhdistät puhelimesi ajoneuvoosi ensimmäistä kertaa, autoa ajamatta, näytölle tulee ponnahdusilmoitus. Siinä kysytään, haluatko muodostaa yhteyden ajoneuvoosi.
Ohjauspyörä ja äänenvoimakkuuden säätöpainikkeet eivät näytä toimivan oikein puhelimen kanssa – miten korjaan ongelman?
Ohjauspyörän suuntapainikkeet eivät voi ohjata iPhoneasi. Kun peilaat älypuhelimesi näytön tietoviihdejärjestelmäsi näyttöön, voit liikkua sovelluksessa ja valikoissa kosketuksella, samalla tavalla kuin puhelinta käytettäessä.
Kun käytän Apple CarPlaytä, se katkaisee jatkuvasti yhteyden – mitä minun tulisi tehdä?
Tarkista USB-kaapeli ja varmista, että se on yhteensopiva ja puhdas, tarkista, että latausporttisi on puhdas eikä pöly estä kaapelin liittämistä. Tällaiset asiat voivat vaikuttaa yhteyteen Apple CarPlay -sovellukseen.
Varmista, että käytössäsi on valmistajan alkuperäinen kaapeli.
Täytyykö Sirin olla käytössä Apple CarPlayn käyttöä varten?
Kyllä, jotta saat käytettyä kaikkia Apple CarPlayn toimintoja, sinun on mahdollisesti otettava Siri käyttöön iOS-laitteesi asetuksista. Sen pitäisi kuitenkin tapahtua automaattisesti, kun muodostat yhteyden Apple CarPlayhin.
Olen yhdistänyt puhelimeni Apple CarPlayn avulla, mutta en näe kaikkia näytölläni näkyviä sovelluksia. Joitakin sovelluksiani puuttuu.
Kaikki sovelluksesi eivät ole yhteensopivia Apple CarPlayn kanssa. Ajoneuvosi näyttää vain ne, jotka ovat yhteensopivia Apple CarPlayn kanssa. Voit nähdä kaikki Apple CarPlayn kanssa yhteensopivat sovellukset valitsemalla tämän.
Voinko valita puhelimestani ominaisuuksia, joita haluan nähdä ja käyttää ajoneuvossani?
Ajoneuvosi näyttää kaikki Apple CarPlayn kanssa yhteensopivat sovellukset. Voit valita näytöllä näkyvistä ja käyttää niitä tarpeidesi mukaan.
Et voi rajoittaa näytöilläsi näytettävää luetteloa sovelluksista. Ne kaikki näkyvät.
Voinko käyttää Siriä suoraan autostani?
Kyllä, mutta sinun on otettava Siri käyttöön puhelimesi asetuksista. Sen jälkeen paina pitkään ajoneuvosi äänikomentopainiketta.
Miten otan Sirin käyttöön?
Ottaaksesi käyttöön Sirin CarPlay-yhteensopivassa ajoneuvossa sinun on painettava pitkään ohjauspyörän äänikomentopainiketta.
Android Auto
Voinko käyttää Apple CarPlaytä Android-puhelimellani?
Jos sinulla on Android-laite, voit käyttää Android Auto -toimintoja. Apple CarPlay ei ole yhteensopiva muiden kuin iOS-laitteiden kanssa.
Android Auto ei toimi, mitä voin tehdä?
Jos Android Auto ei toimi, kokeile seuraavia keinoja:
- Varmista, että olet ladannut Android Auto -sovelluksesi sovelluskaupasta, jos Androidisi käyttöjärjestelmä on Android 9 tai vanhempi. Jos olet päivittänyt vanhemman Androidin Android 10 -järjestelmään, sinun on ladattava myös Android Auto -sovellus.
- Käytä virallista kaapelia, joka on yhteensopiva älypuhelimesi kanssa.
- Varmista, että käyttämäsi kaapeli on puhdas.
- Varmista, että saat työnnettyä liittimen kokonaan sisään mahdollisesta puhelimen suojakuoresta huolimatta.
- Varmista, että latausportti on puhdas eikä pöly estä kaapelin liittämistä.
Kun käytän Android Autoa, se katkaisee jatkuvasti yhteyden – mitä minun tulisi tehdä?
Tarkista USB-kaapeli ja varmista, että se on yhteensopiva ja puhdas, tarkista, että latausporttisi on puhdas eikä pöly estä kaapelin liittämistä. Tällaiset asiat voivat vaikuttaa yhteyteen Android Auto -sovellukseen.
Varmista, että käytössäsi on valmistajan alkuperäinen kaapeli.
Voinko käyttää Android Autoa ilman USB-kaapelia?
Et voi käyttää Android Autoa ilman USB-kaapelia, Nissan suosittelee valmistajan alkuperäisen kaapelin käyttöä.
Sinun on liitettävä älypuhelimesi autoon ja varmistettava, että sinulla on Android Auto -sovellus asennettuna puhelimeesi, jos puhelinmallisi on Android 9 tai vanhempi. Android Auto -sovellus löytyy Google Play -kaupasta.
Olen yhdistänyt puhelimeni Android Auton avulla, mutta en näe kaikkia näytölläni näkyviä sovelluksia. Joitakin sovelluksiani puuttuu.
Kaikki sovelluksesi eivät ole yhteensopivia Android Auton kanssa. Ajoneuvosi näyttää vain ne sovellukset, jotka ovat yhteensopivia Android Auton kanssa. Voit nähdä kaikki Android Auton kanssa yhteensopivat sovellukset valitsemalla tämän.
Voinko valita puhelimestani ominaisuuksia, joita haluan nähdä ja käyttää ajoneuvossani?
Ajoneuvosi näyttää kaikki Android Auton kanssa yhteensopivat sovellukset. Voit valita näytöllä näkyvistä ja käyttää niitä tarpeidesi mukaan. Et voi rajoittaa näytöilläsi näytettävää luetteloa sovelluksista. Ne kaikki näkyvät.
Voinko käyttää Google Assistantia suoraan autostani?
Kyllä, sinun täytyy vain ottaa Google Assistant käyttöön asetuksissasi ja painaa sitten pitkään ajoneuvosi ääniavustuspainiketta.
Miten otan Google Assistantin käyttöön?
Ottaaksesi Google Assistantin käyttöön Android Autoa käyttävässä ajoneuvossasi sinun on painettava pitkään ohjauspyörässä olevaa äänikomentopainiketta.
KARTAT JA LIVE-LIIKENNE
Live-liikennetiedot
Mitkä ovat Live-liikennetietojen hyödyt?
Tämä ominaisuus antaa ajantasaista tietoa liikennetilanteista sekä näyttää ruuhkaiset alueet ja teiden ongelmatilanteet värikoodien avulla.
Näin voit helposti ja nopeasti tarkastella reittiä, jolloin saat kokonaiskuvan reitin tie- ja liikenneolosuhteista. Liikennetilanteet otetaan huomioon jo määränpäätä valitessasi. Ehdotettu reitti optimoidaan siten, että pääset haluamaasi määränpäähän mahdollisimman lyhyessä ajassa.
Kuinka tuoreita näytettävät tiedot ovat?
Liikenneolosuhteita koskevat tiedot ovat täysin ajan tasalla. Päivitykset otetaan jatkuvasti huomioon reitilläsi.
Jos signaali kuitenkin katkeaa, kartta tallentaa tuoreimman päivityksen siihen saakka, että saa muodostettua yhteyden uudelleen.
Points of Interest -kohteet
Mitä ovat omat Points of Interest -kohteeni (Personal POI)?
Tallennettuja kohteita on noin 50 miljoonaa. Nämä saat näkyviin suoraan autostasi ilman, että sinun tarvitsee tehdä mitään tutkimuksia itse.
Niiden avulla voit helposti etsiä lähellä sijaitsevia kiinnostavia kohteita (esimerkiksi ravintoloita, huoltoasemia, supermarketteja) ja sisällyttää ne reittiisi.
Tämä ominaisuus helpottaa sekä uuteen alueeseen tutustumista että tutulla alueella liikkumista.
Voinko tallentaa omia Point of Interests -kohteita (POI)?
Voit lisätä omia POI-kohteitasi tietoviihdejärjestelmään lisäämällä niitä osoitekirjaasi. Voit tehdä sen valitsemalla:
- Map (Kartta) >
- Destination (Määränpää) >
- Address book (Osoitekirja) >
- Add New (Lisää uusi) >
- Street Address (Katuosoite) >
- Ok.
Pääset osoitekirjaasi myös aloitussivultasi, joka sisältää tallennetut POI-kohteesi.
Kartan päivittäminen
Päivittyvätkö ajoneuvoni kartat automaattisesti?
Kyllä, karttasi päivittyy automaattisesti, jos ”Suosikkialue” on valittu. Siitä ilmoitetaan näytölle tulevalla ilmoituksella. Muista hyväksyä päivitys, jotta karttasi pysyy ajan tasalla.
Miten minulle ilmoitetaan karttapäivityksistä?
Kun uusi karttapäivitys on saatavilla, saat ponnahdusilmoituksen autosi tietoviihdejärjestelmän näytölle edellyttäen, että suosikkialueesi on asetettu. Linkki päivitetylle sivulle
Destination Send-to-Car (Määränpään lähettäminen autoon)
Mitkä ovat määränpään autoon lähettämisen edut?
Voit käyttää ”Destination Send-to-Car (määränpään lähettäminen autoon)” -toimintoa aina, kun haluat suunnitella matkaasi etukäteen.
Avaa NissanConnect Services -sovellus ja käytä navigointisivua määränpään etsimiseen. Voit lähettää tämän osoitteen Nissaniisi mistä tahansa. Autoon päästyäsi voit hyväksyä reitin, muokata sitä lisätäksesi pysähdyspaikan tai perua sen, jos olet muuttanut mielesi.
Mitä minun tulee tehdä, kun määränpää näkyy ajoneuvoni tietoviihdejärjestelmässä?
Kun määränpääsi tulee näkyviin ajoneuvosi keskinäytölle, voit valita jonkin seuraavista:
- Go Here (Mene tänne): ladataksesi osoitteen autoon.
- Save (Tallenna): tallentaaksesi osoitteen myöhempää tarvetta varten.
- Discard (Hylkää): hylätäksesi saamasi tiedot.
Miten voin etsiä määränpään NissanConnect Services -sovelluksesta ja lähettää sen ajoneuvooni?
Valitse NissanConnect Services -sovelluksessa kartan kuva valikkopalkista. Näytölle tulevat ajoneuvosi sijainti ja hakupalkki.
Klikkaamalla hakupalkkia voit etsiä osoitteen, johon haluat päästä, ja valitse ”Directions (Suunnat)” -painike. Reitti ja ”Send to vehicle (Lähetä ajoneuvolle)” -painike näkyvät sitten. Napsauta ”Send to vehicle (Lähetä ajoneuvolle)” -painiketta. Kun kohde on lähetetty ajoneuvollesi, sinun tulisi saada puhelimeesi asian varmistava ponnahdusilmoitus.
Tarvitsenko Door-to-Door-sovelluksen käyttääkseni tätä toimintoa?
Et, voit käyttää määränpäähän lähettämistä autoon lataamatta Door-to-Door-sovellusta.
Jos autossasi on NissanConnect Services -sovellus, tämä toiminto on täysin integroituna NissanConnect Services -sovellukseen. Tarkista omistajan käsikirjastasi, kuuluuko autosi varustukseen NissanConnect Services.
Autonetsintätoiminto
Miten ”My Car Finder” (autonetsintätoiminto) toimii?
Autonetsintätoiminnon avulla saat paikannettua autosi tämänhetkisen sijainnin, kunhan alueella on hyvä verkkoyhteys. Voit hakea sijainnin suoraan NissanConnect Services -sovelluksesta ja jopa luoda kävelyreitin, jota pitkin pääset autosi luo.
Miten autonetsintäpalvelu auttaa minua löytämään ajoneuvoni?
Voit hakea Nissanisi tämänhetkisen sijainnin suoraan NissanConnect Services -sovelluksesta.
Avaa vain sovelluksesi ja klikkaa valikkopalkin karttaosiota, niin autosi sijainti päivittyy.
Ajoneuvoni pysäköintipaikkaa ei näy tai se näkyy väärin. Mistä se johtuu?
Useimmiten autosi saattaa olla pysäköitynä autotalliin tai alueella, jolla on heikko verkkoyhteys. Se saattaa vaikeuttaa tietojen jakamista autosi kanssa sekä niiden vastaanottamista autolta. Voit myös päivittää tiedot painamalla ”Refresh (Päivitä)” -painiketta.
Voinko poistaa ”My Car Finder” -palvelun käytöstä?
Ajoneuvosi sijainti on osa yhteyspalvelujasi. Et voi poistaa ainoastaan tätä palvelua käytöstä poistamatta samalla kaikkia muitakin yhteyspalveluja.
Kuinka tarkalleen pysäköintipaikka näkyy?
Pysäköintipaikka perustuu ajoneuvon GPS-järjestelmään. Jotta ajoneuvosi sijainti olisi mahdollisimman tarkka, varmista, että alueella on hyvä verkkoyhteys.
Toimiiko tämä palvelu autoa ajaessani?
Kyllä, palvelu toimii jatkuvasti, myös ajon aikana.
Näkeekö kukaan muu pysäköintipaikkaani?
Kuka tahansa, kenellä on kirjautumistietosi, saa tämän tiedon. Jos epäilet, että jollakin on hallussaan tilitietosi, vaihda salasanasi mahdollisimman pian.
TURVALLISUUS JA AUTON KUNTO
Avustus auton rikkouduttua
Mikä on avustus auton rikkouduttua?
Avustus auton rikkouduttua mahdollistaa yhteydenoton alueelliseen hinaus- ja tukipalveluun auton rikkouduttua. Löydät sen seuraavasti:
- Info (Tiedot) >
- Nissan Connect Services >
- Soita Nissan Assistance -tiepalveluun, tai jos ajoneuvossasi on navigointinäyttö, voit painaa kuulokkeiden kuvaketta karttanäytöllä.
Älykkäät hälytykset
Mitä ovat ”älykkäät hälytykset”?
Valvontahälytyspalvelun avulla voit määrittää hälytyksiä, ja se ilmoittaa, kun tiettyjä hälytysrajoituksia rikotaan. Hälytystyyppejä on kolme:
- Speed Alert (nopeushälytys): Ilmoittaa, kun nopeusraja ylitetään. (Voit määrittää kerrallaan enintään kolme nopeushälytystä.)
- Time (Curfew) Alert (aikahälytys [ulkonaliikkumiskielto]): Ilmoittaa, jos ajoneuvollasi ajetaan sallitun aikarajoituksen ulkopuolella. (Voit asettaa kerrallaan yhden aikahälytyksen).
- Area Alert (aluehälytys): Ilmoittaa, jos ajoneuvollasi ajetaan määritetylle alueelle tai ulos alueelta. (Voit asettaa kerrallaan enintään kolme aluehälytystä.)
Mikä on Area Alert (aluehälytys)?
Zone Alert (aluehälytys) -toiminnolla voit määrittää aluerajaan perustuvan hälytyksen.
Voit määrittää maantieteellisen alueen NissanConnect Services -sovelluksessasi.
Voit valita ilmoituksen hälytyksestä aina kun:
- autosi poistuu kyseiseltä alueelta tai
- autosi menee kyseiselle alueelle.
Mikä on Speed Alert (nopeushälytys)?
”Speed Alert (nopeushälytys)” -toiminnolla, joka löytyy valvontahälytysten välilehdeltä, voit määrittää kolme nopeusrajaa. Jos autosi ylittää nämä nopeusrajoitukset, saat hälytysilmoituksen NissanConnect Services -sovellukseesi ja tietoviihdejärjestelmääsi.
Aiheuttaako hälytys (aika, nopeus jne.) mitään muutoksia ajoneuvoon ja/tai ajotyyliin?
Hälytykset eivät aiheuta mitään fyysisiä muutoksia ajoneuvoon.
Kun hälytyksen aiheuttavaa rajoitusta rikotaan, ilmoitus lähetetään sekä ajoneuvon tietoviihdenäytölle että NissanConnect Services -sovellukseen.
Voinko määrittää useita valvontahälytyksiä?
- Speed Alert (nopeushälytys): Voit määrittää enintään kolme nopeushälytystä kerrallaan.
- Time (Curfew) Alert (aikahälytys [ulkonaliikkumiskielto]): Voit määrittää yhden ulkonaliikkumiskieltohälytyksen kerrallaan.
- Area Alert (aluehälytys): Voit määrittää enintään kolme aluehälytystä kerrallaan.
Mitä tarkoittaa Time (Curfew) Alert (aikahälytys [ulkonaliikkumiskielto])?
”Time Alert (aikahälytys)” -toiminnon avulla voit määrittää aikavälin, jolloin autollasi ajaminen on sallittua.
Jos autoasi ajetaan tämän aikavälin ulkopuolella, saat NissanConnect Services -sovelluksen kautta ja lisäksi tietoviihdejärjestelmän näytölle hälytyksen, jossa ilmoitetaan aikavälin ulkopuolella tapahtuneesta ajamisesta.
Miten hälytyksen voi poistaa käytöstä?
Voit tarkastella kaikkia hälytyksiäsi sovelluksesi aloitussivulla.
Näet siellä luettelon kaikista nykyisistä hälytyksistä.
Voit halutessasi poistaa hälytyksen käytöstä joko tilapäisesti tai pysyvästi.
Kuinka kauan aktivointi ajoneuvossani kestää?
Verkon kattavuuden mukaan aikaväli- ja nopeushälytys käynnistyy luultavasti muutaman sekunnin kuluessa. Aluehälytys käynnistyy, kun rajoitetulla alueella on oltu kahden minuutin ajan.
Miten määritän hälytyksen sovelluksessa?
Voit määrittää hälytyksen avaamalla NissanConnect-sovelluksen ja valitsemalla:
- Monitoring (Valvonta) >
- Add Monitoring (Lisää valvonta) >
- Add Alert (Lisää hälytys) >
- Add name and icon (Lisää nimi ja kuvake) >
- Save (Tallenna).
Ajoneuvon kuntoraportit
Mikä on NissanConnect Services -sovelluksen ajoneuvon kuntoraportti?
NissanConnect Services -sovelluksen avulla voit tarkistaa autosi kunnon milloin tahansa. Pääset näkemään tämän raportin sovelluksen kotisivulta valitsemalla ”Vehicle Health (Ajoneuvon kunto)”.
Voit esimerkiksi tarkistaa ajoneuvon rengaspaineen tai moottorin kunnon. Jos ongelmia ilmenee, sovellus neuvoo tarvittavien tietojen haussa.
Sovellukseeni on ilmestynyt ajoneuvon kuntoon liittyvän ongelman ilmoitus. Mitä voin tehdä? EI näkyvillä kuntoon liittyviä ongelmia
Jos sovelluksessasi ja ajoneuvossasi näkyy toimintahäiriö, noudata ehdotettuja ratkaisuja. Voit milloin tahansa ottaa yhteyttä Nissanin suosittelemaan jälleenmyyjään ja pyytää tarkempaa tutkimusta ja neuvoja.
Miten usein ajoneuvon kuntoraportti päivittyy?
Ajoneuvon kuntoraportti päivittyy sovellukseen ajaessasi tai viimeisimmän ajosi jälkeen.
MUKAVUUTTA JA HELPPOKÄYTTÖISYYTTÄ
Äänimerkki ja valot kauko-ohjauksella
Miten äänimerkki ja valot kauko-ohjauksella toimivat?
Äänimerkki ja valot kauko-ohjauksella käynnistää ja ottaa käyttöön ajoneuvon äänimerkin ja valot. Huomaa, että tämän toiminnon aktivoimiseksi virran täytyy olla katkaistuna (tämän näkee siitä, että kaikki valot ajoneuvon sisällä ovat sammuksissa) ja auton lukittuna. Varmista myös, että ajoneuvollasi on hyvä yhteys verkkoon.
Toimivatko äänimerkki ja valot kauko-ohjaimella ajon aikana?
”Äänimerkki ja valot kauko-ohjaimella” eivät toimi ajon aikana.
Voiko äänimerkin ja valot kauko-ohjaimella aktivoida myös erikseen?
”Äänimerkki ja valot kauko-ohjauksella” -palveluiden avulla voit
- aktivoida valotoiminnon erikseen
- aktivoida äänimerkki- ja valopalvelut yhdessä.
Et voi aktivoida pelkkää äänimerkkiä.
Kuinka kauan kauko-ohjauksella toimivien valojen ja äänimerkin aktivoituminen kestää?
Äänimerkin ja valojen aktivoitumisen kestoaika määräytyy ajoneuvon verkon peittävyyden mukaan, mutta tyypillisesti se aktivoituu puolen minuutin kuluessa.
Ovien lukitus ja avaus
Miten ovien lukituksen kauko-ohjauspalvelu toimii?
Tämän toiminnon avulla voit lukita autosi ja avata lukituksen sekä määrittää, onko ajoneuvosi lukossa vai ei.
Miten nelinumeroisen turvakoodin voi määrittää?
Voit asettaa turvakoodin sovelluksessa siirtymällä kohtaan Profile (Profiili) > Vehicle Data (Ajoneuvon tiedot) > New Security Code (Uusi turvakoodi) ja noudattamalla ohjeita. Sinun on oltava auton sisällä, jotta voit suorittaa tämän prosessin.
Vaihtoehtoisesti voit valita lukitus- tai avauspainikkeen aloitusnäytöltä ja napsauttaa sitten ”Create/reset security code (Luo/nollaa turvakoodi)” -painiketta ja noudattaa ohjeita. Sinun on oltava auton sisällä, jotta voit suorittaa tämän prosessin.
Kuinka kaukana ajoneuvostani voin olla käyttäessäni ovien kauko-ohjauslukitus- ja avaustoimintoa?
Voit käyttää ovien kauko-ohjauslukitus- ja avaustoimintoa mistä tahansa. Varmista, että autollasi on hyvä signaali, jotta toiminto toimii optimaalisesti.
Kuinka kauan ovien lukitseminen kestää?
Ovien kauko-ohjauslukitus- ja avaustoiminnon pitäisi toimia puolen minuutin kuluessa. Varmista, että autosi on hyvän signaalin alueella, jotta toiminto toimii optimaalisesti.
Miksi saan virheilmoituksen, kun yritän lukita ajoneuvoani tai avata sen lukitusta?
Varmista ensin, että olet määrittänyt turvakoodin asetusprosessin aikana. Varmista, että ajoneuvosi verkkopeittävyys on hyvä. Varmista, että ajoneuvoa ei ole valmiiksi lukittu tai sen lukitusta ole avattu. Kun ajoneuvon lukitus on avattu, jos ovea ei avata puolen minuutin kuluessa, auto lukittuu uudelleen automaattisesti.
Tarkista, että autossa ei ole ketään ja kaikki ovet, takaluukku ja kuomu on suljettu.
Kauko-ohjattava ilmastointi
Miten ilmastoinnin hallinta-ajastimen asetukset määritetään?
Ilmastoinnin hallinta-ajastimen asetusten määrittämiseen on useita sekä omistajan oppaassa että pikaoppaassa olevia noudatettavia vaiheita.
Huomioi, että tämä ominaisuus on käytettävissä LEAF-malleissa, jotka on valmistettu aikaisintaan toukokuussa 2019, ja sitä voidaan käyttää vain autossa eikä NissanConnect Services -sovelluksella.
Miten kauko-ohjattava ilmastointi toimii?
Kauko-ohjattavan ilmastoinnin avulla voit esilämmittää tai -jäähdyttää Nissan EV -ajoneuvosi ennen seuraavaa ajoa.
Kuinka kauan se kestää?
Kauko-ohjattavan ilmastoinnin aktivoitumisen kestoaika määräytyy ajoneuvon verkon peittävyyden mukaan, mutta tyypillisesti se aktivoituu puolen minuutin kuluessa.
Mikä on suurin etäisyys, jonka päässä kauko-ohjattavaa ilmastointia voi käyttää?
Voit käyttää ”kauko-ohjattavaa ilmastointia” mistä tahansa. Varmista, että autollasi on hyvä signaali, jotta toiminto toimii optimaalisesti.
Miksi saan virheilmoituksen käyttäessäni lämpötilan hallintaa kauko-ohjauksella?
Varmista ensin, että ilmastoinnin säätö ei ole valmiiksi päällä. Ajoneuvosi saattaa olla heikon verkkoyhteyden alueella. Varmista, että autosi on hyvän signaalin alueella, jotta toiminto toimii optimaalisesti.
Lisäksi varmista, että ajoneuvosi ei ole parhaillaan käytössä, sillä muuten et voi käyttää tätä palvelua.
LATAAMINEN
AKUN HALLINTA
Mikä on akun hallinta?
Akun hallinnan avulla saat akkusi varaustasoon, arvioituun toimintamatkaan ja latausnopeuteen liittyviä tietoja ja voit käynnistää Nissan EV:n latauksen kauko-ohjaimella.
Miten latausajastin asetetaan?
Latausajastimen asetusten määrittämiseen on useita sekä omistajan oppaassa että pikaoppaassa olevia noudatettavia vaiheita. Huomioi, että tämä ominaisuus on käytettävissä LEAF-malleissa, jotka on valmistettu aikaisintaan toukokuussa 2019, ja sitä voidaan käyttää vain autossa eikä NissanConnect Services -sovelluksella.
TUTUSTU NISSAN-AJONEUVOIHIN,
JOTKA ON VARUSTETTU NISSANCONNECT-PALVELUILLA
TUTUSTU NISSAN-AJONEUVOIHIN,
JOTKA ON VARUSTETTU NISSANCONNECT-PALVELUILLA
.jpg.ximg.l_4_m.smart.jpg)

